Podstawowe chwyty

Do zagrania większości prostych piosenek nie jest potrzebna znajomość niezliczonej ilości chwytów. Zgodnie z wieloma opracowaniami znalezionymi w książkach czy internecie przedstawiam osiem podstawowych chwytów gitarowych.

A – dur
A - dur

a – moll
a - moll

E – dur
E - dur

e – moll
E - dur

C – dur
C - dur

D – dur
D - dur

d – moll
d - moll

G – dur
G - dur

Na zamieszczonych wyżej rysunkach linie poziome oznaczają struny, linie pionowe progi. Najwyższa linia pozioma oznacza strunę o najwyższym dźwięku.

43 myśli na temat “Podstawowe chwyty”

  1. Dzięki wielkie nauczyłem się tych chwytów i wrescie gitara do czegoś się przyda ^^

  2. To chyba najlepsza strona dla początkujących.
    Dziękuję za pomoc :)

  3. szczerze to ja tego nie próbowałam ale wierze że z tej strony internetowej można się wiele nauczyć i nie długo na pewno spróbuje

  4. jesteście dziwni mówiąc że ta strona jest dobra bo jest najgorsz jaką widziałam

  5. Hmm być może najlepsza,być może najgorsza tak. Ważne,że jest krowo. Jestem początkująca i moim marzeniem była płynna gra na desce,jest ciężko,jednak nie wymiękam,a lat mam hmm. Pozdro wszystkich początkujących,dzięki za stronkę.

  6. Dzięki,ta strona jest super dla początkujących.A ja jestem początkująca a ,że niektórym się nie podoba to nie moja wina.

  7. Jeszcze G-dur mi troche fałszuję ale myślę że spoko

  8. To super strona mam 9 lat wczoraj zaczełam uczyć się a teraz wszystko umiem (:

  9. Świetna strona, moim przynajmniej zdaniem. Właśnie trzymam gitarę i po raz pierwszy słyszę ładne dźwięki z jej strun, pod moją ręką. Dzięki wielkie i pozdro, Bro!

  10. nie wiem jak ogarnąć te progi.. :-/ nie wiem ktory jest który..kurde :-/

  11. @xd Przecież progi są łatwe ;P
    Zaczynasz od lewej strony gryfa i odliczasz 1,2,3 próg. To naprawdę łatwe;możesz jeszcze kogoś dopytać :)
    Fajna strona! <3

  12. Z akordami jakoś idzie. Tak się poświęciłam gitarze, że nawet paznokcie obcięłam ;P

  13. co znaczy x proszę o odpowiedź pilne!
    naj strona dla początkujących

  14. Czemu nic się nie dzieje na tej stronie tak długo? Mogę pomóc w opracowaniu kilku piosenek jakby była taka potrzeba. Tylko jak to wam podesłać?

  15. Mi się ta strona podoba tylko dlatego że już umiem grać na gitarze i mogę tu grać różne piosenki ale jest nawet spoko znam lepsze strony . Życzę powodzenie w grze na gitarze bardzo fajna sprawa

  16. Najlepsza stronka, jaka znalazłem. Idę ograniać te chwyty. Życzcie mi powodzenia.

  17. Bardzo dziękuję za stronkę. :) Super wszystko wytłumaczone, pokazane. Teraz to już długo gram ale za stonki i tak korzystam :)
    Pozdrawiam Anita :*

  18. Z tym że akordy D,d można grać od 4 ;) Mozna grać mniej ale nigdy więcej niż trzeba Pozdrawiam

  19. „X” znaczy tłumiona albo po prostu nie gramy ;) pozdrawiam madzie pół roku później

Dodaj komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>